2012-01-18

idag.

vaknade efter många snoozningar och gick upp å gjorde te. drack te, åt mackor och såg lite skavlan. tittade runt på kära internetet och hittade en massa nya bra sidor och bloggar. skickade iväg ett mail med ett bifogat cv, fick senare ett samtal och en intervju. har sett feta fiskmåsar stå och stirra på mig. har lyssnat på ny musik. druckit kaffe. tittat på snön. sjungit med till min ringsignal och struntat i att svara. fotat, sminkat mitt ansikte &ävenminabröstvårtor i en svart-ryckig stil. ätit mat med smält ost på. micrat mitt kaffe säkert tre gånger. njutit av att vara ensam. funderat på att ta ett glas förmiddags-vin. tittat på en skola i amsterdam. och bytit kläder två gånger, bara för att det är kul.

jag fick min dag idag å för det är jag väldigt gla! igår jobbade jag på dagis för första gången i mitt liv. i början var jag osäker och lika rädd för barnen som de var rädda för mig, men sen tog jag min mamma-roll på stort allvar och lekte med barna lika mycket som jag såg till att de inte ställde till med för mycket buz. allt detta på någon märklig nord-norska som jag inte visste att jag kunde snacka. det var kul iaf. 

Inga kommentarer: