2011-04-19

malmö



hej mamma hej gamla stad vandra vandra genom vårmalmö med packning på cykel. oj så varmt jag måste ta ett bad, mm älskade badkar älskade varmvatten som inte tar slut. torka fixa hoppa på cykeln och vidare iväg mot polisstationen. fixa där, cykla till hemköp handla torsk och allt jag ville ha hemma. hem laga mat äta mat dricka vin, bra middag i trygga hemmet. fan vad jag är trött, oj, folk vill att jag ska ut och dricka öl, det vill inte jag. på med bästa hemmakläderna och ner i soffan framför en kulful film. skratt och mys och godnatt på er, jag ska bara se detta, och så gjorde jag det, insåg att robyn är grym. glad och inspirerad, mot datorn. lyssna på musik & texter titta runt skriva lite med d. & bli glad. jaha då var jag i malmö. godnatt rummet och så somnade jag direkt i Min säng, vaknade på morgonen trygg i hela kroppen. upp ut och återigen känns det som om jag aldrig varit härifrån.

Inga kommentarer: