2011-01-17

m å n d a g

det är måndag och jag dricker öl. öppnade precis min andra, det känns bra. ingen är hemma förutom jag och jag är smutsig snuskig å sluskig, det känns rätt bra det med. imorse gick jag upp tio över fem, det ska jag börja göra varje dag nu, ha! vilket skämt. oslos gator är istäckta och det är omöjligt att försöka se smidig ut när man traskar fram i sina stålhättor. på jobbet trivs jag lite bättre för varje dag, för varje stund jag inte är efterbliven. människorna omkring är märkliga och i alla åldrar. idag fick jag en komplimang, på engelska, och en förfrågan om att gå ut och ta en kaffe en dag. kanske, sa jag för jag kan nästan aldrig höra vad han säger. en sådan dov röst har jag aldrig hört förut, men det var trevligt i vilket fall. hemmet är tomt utan min mirret. vi hade en fin helg ihop och igår bokade vi en resa. det känns helt nydeligt!

Inga kommentarer: